Kami berada di Auckland semula hari ini dan merancang untuk ke Mount Eden..kami plan mahu mendaki ke puncak ..walau pun ada trek jalanraya..menapak lg bagus kn sambil exercise..cuaca yg sederhana sejuk sesuai sekali mendaki bukit..

Posing dlu sebelum mendaki..

Laluan yg sudah tersedia..mengah jugak nk sampai.atas ni..

Lebih kurang macam mendaki bukit broga ..hehe

Dekat dah nak.sampai atas ni..tgh2 mendaki kami berselisih dengan 3 ekor anjing cute..mengelabah jgk.aku..cute2 jgk ..seram tetap seram…nasib baik ada owner jaga..satu yg.bagus nya di NZ ni..sape2 yang membela haiwan tp klu tak dijaga dgn baik..berat jgk hukumannya…so bertuah la pet2 kt sini kan…

Wow dah sampai puncak atas..kelihatan lubang kawah yg sgt dalam..klu tergolek ke bawah tu mau luka2 jgk badan..lubang kawah ni terbentuk kesan dari letusan gunung berapi kot..cantik sungguh panorama dari atas ni..penuh dgn kehijauan..sayup mata memandang..

Tu lubang kawah mount eden..

Nampak seluruh Auckland dari atas ni…cantik sungguh..subhanallah..

Setelah puas menikmati keindahan puncak mount eden..kami turun semula mengikut trek yang sama..nak turun senang sikit..laju je

Dari Mount Eden kami pergi ke University of Auckland..

Kami menghabiskan santai petang di Albert Park berhampiran dgn University Auckland..

Yea pokok sakura sedang berbunga..hati pun berbunga melihatnya..hehe

Sempat pekena roti canai mamak di cafe university..sedap jgk..harga boleh tahan..air mineral pun agak mahal..

Hari semakin petang..kami mendapat jemputan dinner di rumah sedara adik ipar yang sudah lama menetap di new zealand..Alhamdulillah rezeki yg tak di sangka2..

Sedang menjamu selera..tq ina n family..moga Allah memurah kan lg rezeki..kami makan puas2..dah beberapa hari tak makan masakan malaysia..rindu yg amat..hehe

Cantik dan kemas rumah sedara kita ni..

Ok hari yang sangat panjang..dari pagi hingga ke malam meround..tiba masa balik ke sarang..letih penat ..semua ada..rasa nk tido je ni..